Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Daisy / Papatya / Deiji

daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Öncelikle videoyu açın müziğin eşliğinde okuyun yazıyı 


Jun Ji Hyun , Jung Woo Sung ve Sung-jae Lee'nin başrollerini paylaştığı Daisy 2006 yapımı.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
 Her filmde çok etkileyici replikler vardır. Hayatınızın bir kısmında alıntı yapmak istediğinizde kendine yer buluverir hemen. Bu filmde öyle bir replik var ki tek bir kelime olmasına rağmen içinize öyle işleyen: "FLOWERS"
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Ve filmi sürükleyen iki çiçek hakim döngülere. Aşka papatyalar, Ölüme ise siyah laleler  götürüyor bizleri.

  Park Yi'nin de dediği gibi "Çiçekler aşkı getirebilir fakat aynı şekilde ölümü de."

daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jundaisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun

Konusu: Kiralık katil, İnterpol mensubu ve bir sokak ressamının yolunun kesişmesine neden olabilecek tek şey aşktır.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
 
Kım Hye Young bir süredir aldığı papatyaları yollayan gizemli adamı beklemekte olan hayatına daha önce aşkı sokmamış bir sokak ressamıdır. Bir gün meydanda çizim yaparken elinde papatya ile gelen müşterisinin hayalinde ki adam olduğuna inanarak ona aşık olur, kendisinin gülümsemesini görüp kıskançlıktan deliren Park Yi'den bihaber. 

Jeong Woo ise kendisine ilgi duyduğunu fark ettiği bu kıza karşı tarafsız kalamaz ve ona kollarını açar. Gizemli bay papatya meçhulüne rağmen. 


Zaman bu üçlüyü hem karışık hemde acı dolu bir hikayenin başrollerini layık görecektir. Ve hayatında onu izleyen iki adamında son hediyesi kurşunlar olacaktır Hye Young'a.

daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Kader; tesadüflerden bir köprü kurmak bazen, bazense sadece doğru yerde, doğru zamanda bulunmak hem de elindeki bir avuç papatyayla.

Park Yi :"Başlangıçta bir köprü inşa ettim ve bu ikimiz arasında ki köprüye dönüştü".
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Gözlerinin önünde başka bir adama gülümseyen, eğlenen Hye Young'u gören Park Yi kıskançlık damarlarını art arda patlatırken pencere kenarında polisi elinde ki dürbünle seyretmekten alıkoyamaz kendini. Kim olduğunu öğrenme zamanı gelmiştir artık. Gizlice peşine düşer ve İnterpol için çalıştığını öğrenince kendi sevdası kadar bir tehlikeli bir sevdanın içine sürüklendiğini görür Hye Young'un. Ertesi gün yine ikiliyi izlerken etrafta ki hareketliliği fark eder. Tehlike çanları çalarken ilk kurşunu sıkıverir.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun

Olay sonrası Kore'ye yollanan Jeong Woo'nun yokluğunda kendini yapayalnız  bulur Hye Young. Sesini kaybetmekten çok daha fazla acıtmıştır sevdiğinin gelmemesi. ama her sabah yenilenen papatyalar dik tutar başını. Aylar sonra sokaklara çizim yapmaya döndüğünde Park Yi ile tanışır. Arkadaş olarak başlayan ilişkilerinde adamın kendisine karşı bazı duygular beslediğini hisseder kızımız. (Anca hissediyor)
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun

Akşam buluşmak istediğini bildirdiği Park Yi'nin nasıl mutlu olduğunu anlamaz tabii ki. 

Elinde çiçeklerle masaya geri dönen Park Yi'ye "Üzgünüm ama ben başkasına aşığım" yazılı notu uzatıverir. Okuduğu not sonrası yüzünde ki acı gülümsemeyle ben sadece arkadaşın olmak istiyorum derken yaralar kalbinizi. 

daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Aldığı siyah lale ile hedefin Jeong Woo olduğunu öğrenen Park Yi sessizce  pusuda bekleyen polisin aracın yanına yaklaşır. Konuşmak istediğini söyler. Polis olay yerinden güvenli bir yere götürür Park Yi'yi ve o sırada fark eder gerçekte kim olduğunu. Aklına ilk gelen soru, Young'a ne olacağıdır. Oysa ki katilimizin geliş amacı farklıdır. Hye Young mutlu olmalıdır onun için elinden geleni yapmaya kararlı olan Park Yi kızın sergisine gittiğinde gözyaşları içinde olan kıza omuzunu ödünç vermek zorunda kalır.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Filmin iki versiyonu mevcut. Birisi piyasa sürülmüş olan Daisy diğeri ise yönetmenin kendi kurgusu ile çekilmiş versiyonu. Olay işleyişi bakımından daha tatmin edici gelmiştir Director cut versiyonu bana. filmi 3 kişinin gözünden izlemek, üç sevdaya şahit olmak gibi... 
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Film Amsterdam'da geçer. İç dış mekanlarda kullanılan dekoratif özellikler, ışık kullanımları filmi birer portreye dönüştürür. Seve seve bu karmaşık ilişkilerde kaybolur, kötü karakter olan adam için beyaz atlı prens hayalleri kurabilir ve asla pişman olmazsınız. Bir katilin resme ve klasik müziğe bu kadar düşkün olması da ayrı bir yoldur ki, içine girmek çıkmanızı imkansızlaştırır. Kedi isteğinizle girerseniz içinde mahkum olur, kalırsınız.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Genelde biten filmin sonunda ki jeneriğe sonuna kadar bakar, sinemadaysam ayağa kalkmam, oturduğum yerden salon çalışanlarının izin verdiği müddetçe emekçilerin adlarına bakarım. Bu filmde de kesilmeden akan jeneriği izlerken, filmin içinde; Kostüm Sorumlu Asistanlarından birinin  "Cengiz Orhan" olduğunu ve Gangsterlerden birini canlandıranın da Mahmut Yılmaz olduğunu gördüm ^^Bir değil iki Türk ismi vardı filmde (: Mutlu oldum.
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
Filmin sonunda aynı tente altında buluşur kahramanlarımız. Huzura kavuşurlar hep birlikte "Wings of Happiness" yazısının altında...
daisy+jung_Woo_sung+Gianna_Jun
"FLOWERS"

Yorumlar

  1. yaaa be cadım nasıl da döktürmüş enişten! dimi!

    bu filmi bir arkadaş önerisi ile izledim, hatta tayvan filmi izleyeceğim zannettim:) araştırmadan pat diye daldım. lakin bu filmin bendeki yeri ayrı sebep: yıllar öncesinde jung woo yu görüp kimdir diye bilemeyip çin japon kore ayrımı yapılamayan zamanlarda izine rastlayamamış ben bu filmle kavuştum. Yıl 2008 hiç unutmam çığlık çığlığa izliyordum. Yaklaşık 2 yıl bir adam vardı bir de bakışı ne kadar farklıydı derdim ara ara hatırlar acaba kimdi bilemezdim. Bu ben ve jung wooma kurulmuş kader köprüsü bir filmdir.

    YanıtlaSil
  2. izninle seni ayakta saatlerce alkışlamak istediğimi söylemek istiyorum...hatta tek kişiden meksika dalgası olur mu bilmem ama onuda yaptığımı farzet :D yaa o kasttaki türkleri bende görünce şok oldummmmmm :D ekran görüntüsünü bile aldım ki, film üzerine yazdığımda onlardan bahsetmeyi unutmayayım :D :D ehheheh :D

    film baştan sona harikaydı, yıllar önce arkadaşım cd yapıp vermişti, ama hep ertelemiştim izlemeyi, şimdi çok pişmanım tabi o da ayrı :D daha 1 ay önce mi ne izledim :)

    o şarkının şahaneliğinden midir, oyuncuların ustalığından mıdır, yoksa o güzelim görüntülerden midir bilmem ama çok güzel filmdi.

    ellerine sağlık bu arada gözlerim dola dola hatırladım filmi, sadece şarkıdan değil, birbirinden güzel karelerle anlatmışsın filmi ondan :)

    not: o türkleri bende gördüm yav valla ahhaha :D :D hatta masis sarıcan diye birisi vardı onu da baktım faceden türk mü diye ama çözemedim öyle mi değil mi, bodrumda tatil yapmış diğer taraftan hristiyan :)(huyum kurusun çok meraklıyımdır :D )

    YanıtlaSil
  3. @tarih bu film çok özeldir, hepimizde ayrı hikayeleri var belli ki. Siz iki sevdalı için köprü olmuş ne güzel. Ellerinde çiçeklerle burda kapına dayanması gerekiyor eniştenin ama (:

    YanıtlaSil
  4. @MakinoSev gözlerinden kaçmamasına sevindim çingu Amelie filminin 2. si çekilirse başrolü paylaşalım seninle olur mu? Güzel yorumun için teşekkür ederim (: Filmin güzelliği, şarkının çarpıcılığı ve oyuncuların yeteneği insanı böyle hapsediyor işte içine ^^

    Çok geç izlemişsin cidden söylemeden geçemedim kıskıs

    YanıtlaSil
  5. olur paylaşalım :D amelie demişken bir zamanlar cansel erçin ile Audrey Tautou'nun menajerleri aynıymış ama menajer abi cansel'e pek pas vermemiş... madem amelie'yi oynayacağız merkalı kız rolümün hakkını vereyim :P tamam tamam sustum :)

    not: izledim ya sen ona bak nanik nanik :P :)

    YanıtlaSil
  6. İyi ki izlemişsin yoksa tek gören ben olacaktım o da çok kötü bir dert olarak kalacaktı omzumda (:

    Not: bana nanik yapıp eğlence yapacağına şu hikayenin devamını yazsan diyorum kaktüsüm. Mantıyı açtım bekliyorum bak ben (:

    YanıtlaSil
  7. İnsan bir yazı yazar da bu kadar güzel mi yazar...
    Filmi yeniden izledim adeta. Çoğu kişiyi olduğu gibi beni de yıkıp geçer bu film. İzlemesem bile OSTtan bir parça yeter hatıralarımın canlanmasına. Benim de en sevdiğim çiçektir papatya. Yazımı şöyle bitirmek istiyorum... Flowers! :)

    YanıtlaSil
  8. @Supercel Kuzu yorumunla onore oldum teşekkür ederim (: Final şarkısı herkesi yakıp yıkıyor hala :(

    YanıtlaSil
  9. Jung Woo Sung'un oyunculuğuna hayran olduğum filmdir. Jun Ji Hyun için zaten söylenebilecek bir şey yok. Kendisi Kore'nin uluslararası güzelidir. Bu filmi ilk izlediğimde o kadar etkilenmiştim ki etrafımda ne kadar insan varsa zorla izletmiştim :) Kesinlikle izlenmesi gereken harika bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık en iyisini yapmışsın :D Gerçekten çok güzel bir film ile halkı aydınlatmısın ;)

      Sil
  10. merhabalar...sanırım izlediğim 2. veya 3. kore filmiydi en az üç sene evveldi...güzel ve insanı çokta yormayan bir flimdi yumuşak ve sade bir anlatımı var...severek izlemiştim yeniden hatırlamış oldum...güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz ^^ İyi bir başlangıç insanı bağımlı kılıyor (:

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar