17 Mart 2012 Cumartesi

90'lar Mimi

Gözünüzde çok büyütüyorsunuz arkadaşım şu 90'ları. Neymiş ki bu 90'lar bu insanlar neden bu kadar seviyor, neyini seviyor ya da. Olay 90'larda değil aslında bilindiği üzere. O dönemin çocukları ele avuca geldi hiç işleri güçleri yokmuş gibi oturup sosyal ortamlarda, arkadaş arasında efsaneleştirmeye çalışıyor kendince işte (: 


80'ler partisi olursa 90'lar neden geri kalsın mantığı ^^ Bana kalsa daha gerilere gidilebilir aslında. İçimdeki gizli 90'lar aşığı susmaz ama asla. 

Ucundan bucağından yakalayanlarda var bu yazıyı okuyanlar arasında tadını doyasıya çıkaranlarda sadece bir efsane be o siz asıl 2000'ler anıldığında göreceksiniz eğlenceyi diyenlerde. Ama 90 larda çocuk olmak ayrıydı be güzelim (: İçimdeki ahjummanın aktifleştiği noktayız şuanda :D Korkmayın sevecen bir teyzedir, elindeki terlik zorunlu durumlar dışında ateş almaz ;)


90'lardan bahsedelim biraz. Kottan bir dünyada, Küresel ısınmadan uzak, sıcacık komşulukların hala yaşadığı, çocukların oynamak için korkusuzca sokaklara salındığı (tamam yine birkaç anne göz temasında beklerdi) bir 90'lar var benim geçmişimde. Kızlar erkekler sadece ip atlamak ve futbol oynamak için ayrılırdı. 
 
5 taş diye çok can sıkıcı bir oyunla birbirini alt edemeyen çocukların "Demek öyle, sen şimdi görürsün. Mahallede 3 tur atacağız son gelen kaybeder." söylemleriyle delice yarıştığı ama sonunda hep kahkahalarıyla ortalığı inleten çocukların kazandıkları oyunlar olurdu. 


Yeri gelir erkeklere siz bu işi beceremiyorsunuz diye çıkışan kızlar olarak 9 aylıkta oynadık, ağaç tepelerinde erik toplayıp yarıştığımız oyunlara ödül yaptık. Bir de hala anlam veremediğim keçi boynuzu ağacında oynadığımız evcilik oyunu var (: Onca dalı tırmanıp yukarılarda kendimize kurduğumuz o dünyada biraz fazla geçmişe yolculuk yapıyorduk galiba. 

Okul yolunda giderken aynı aileden onlarca kişi gider gibi selamlaşarak, herkesi tanıyarak giderdik. Kavgalarda o yolda yapılırdı dostluklarda. O yollarda ilk aşkı edindik o yollarda asıl dostluğu edindik. 


Şimdi bu anlattıklarının 90'larla ne alakası var mı diyeceksiniz? O dönemin sosyo-ekonomik durumunu anlatıyorum işte sizlere (: Arasından çekin alın :P


Misal okuldan çıkıp hemen köşedeki bakkaldan aldığınız leblebi tozu yüzünden öksürüp tıksırıp gazoza dalmadıysanız maalesef bilemezsiniz o yılların tadını. Okul önlerinde satılan elma şekeri arkadaşınız alamadıysa çatır çutur yemek yerine zaten bu boyaymış baksana yenmez diye çeşmede yıkayıp elmasını bölüşmediyseniz tadı yoktur dostlukların. (Nalet o şekerle kaplıyken asla bölünmez)

Yaz sıcaklarına inat deliler gibi koşarak su savaşlarında gazi olmadıysanız (bu her dönemin olayı galiba) bir anlamı yok gibidir yılların ^^


Birde yeni açılan özel kanalların sizlere sunduğu detaylar girer bu yıllarda hayatınıza. Misal öğleden sonra başlayan pembe dizi kuşağı sayesinde oyun saatlerimiz deliler gibi uzardı. Televizyonda birşeyler izlemek annelere göreydi dışarıda onca  keşif sizi beklerken.


Sonra bir gün geldi ve klipleri keşfettik, aşık olmak için klibe ne gerek vardı oysa (: Radyolar yetiyordu bizlere. İstediğimiz şarkı çalacak diye radyonun başında kamp kurar sonrada şarkı çalarken sunan ablalar abiler sessiz dursalar da şarkıyı güzelce kasetlere çekebilsek diye dualar ederdik. 


O abiler ve ablalar hiç susmadılar ve bir kaç yıl sonra VJ diye karşımızda bizlere görünmeye başladılar. 
 
O ablalar abiler ekranda görününce başka insanları fark edebildik. Hayatımız küçüktü galiba birazda. Yaşla birlikte hayatımızda büyüdü. Artık sevdiği kızlara hitap edenlerin lügatlarıda değişiyordu...


Bu kız beni görmeli bana kazak örmeli... 

Mahallemizin medarı iftiharı dünyalar yakışıklısı abimiz X (Adı bende saklı kalsın ahaha) gözlerimin önünde bu şarkıyla hanım ablalara yaklaşınca flaş! flaş! flaş! diye ışıklar yanıp sönmeye başlamıştı.  


Bakkal amcadan aldığımız solucan şekerlerin azalmaya başladığı günlerde kötü bir haber yayıldı mahallede. Liseye giden ve mülayim diye bildiğimiz bir ablamız intihar etmişti. Bu olayı ilginç yapan kısmı aşık olduğu Şarkıcı Tayfun kaza geçirdi haberinden sora bunu denemesiydi. Bundan dolayı asla unutmadım  bu adamı. 
Müzik kliplerini gördük sevdik ama türlere dair bir fikrim yok doğal olarak (: Ben dinlerim arkadaş gerisini boşver. Misal şöyle şarkılarda vardı bunu dinleyen çocuk aşık olur mu? İlginç ama oluyor (:


Bir Şapkalı kadın vardı misal, yıllar sonra Seden Gürel olduğu ortaya çıkan. Her yerde bum bum bum diye dolaşırdık bizde. İş güç yok heralde...
Pek garip gelen biri daha vardı, Emel müftüoğlu. Kadınsa bu abla şimdi neden kıza aşık oluyo yaa??? diye sormadık mı sanıyorsunuz,? Sorduk ama cevap gelmedi


Demetle elleri kolları kınalı bebekte söyledik arnavut kaldırımlı taş sokakta da oynadık. Nilüfer, Sezen her daim vardılar (: Tarkan o yıllarda yumurtadan çıkan çirkin ördek yavrusuydu. Şeytan azapta şarkısını beğenen tek kişiydim (: Burak Kut vardı sonra... 
abi kardeş Hakan-Zafer peker vardı. İnce, naif sesiyle geri planda kaldı Zafer ama Hakan Peker aldı yürüdü. Köylü güzelleri, Hey Corç versene Borç olmaz Maykıl bende de yok söylemlerini soktu hafızlarımıza. Birçok yeteneğin birleştirildiği albümler çıkmaya başladı. Harun kolçak, bendeniz saçlarıyla gündemdeydiler. 
Ve bizde gün geldi hapsolduk o aptal kutusuna (: Çılgın Bediş izledik ulen biz. Var mı ötesi?
Bu sabah 8:15 vapurunda onu gördüm karşımda. Dizlerimi titretti aşık oldum galiba sözleri hala buralarda kayıtlı. Alacum Mükücüm tabiri dilimde hala (:

90 lardan çıkmaya yakın daha iyi sesler dinledik. Kargo ile tanışıp, Sinan Erkoç dinledim. Radyolarda tanınmış dinleyici olmak vardı o dönemde. 
 
Sailoormoon, Şeker kız Candy hayatıma girdi.  Ninja Kaplumbağalara bağlı değildik artık. Bu arada o yılların vazgeçilmezi vardı Yerli Malı haftası (: Nereden aklıma geldiyse şimdi. Aynı masada toplaşıp grup çalışmaları yapmak bir grubun yöneticisi olmak o gruba Grup Vitamin adını vermek nasıl bir duygu bilir misiniz siz?

Yaratıcılık yerine direkt aşırmacılık yapılan yıllarmış demek ki 90lar ayrıca (: 

Sayım var  dendiğinde sabahın 7'sinde ayağa ailecek dikilmek öğleden sonra gelen görevli için dakikalık görünüp bütün gün asık suratla oturup yastığa yan gözle bakmak (: 

90'lar güzeldir güzel. Bana 90'lar bir başkasına 80'ler bi başkasına 2000'ler :D 2000 lere de güzel yıllar diyecekler değil mi? :D Ahh ahh  

 

Bu güzel mimi de bacıtların ikincisi güz insanına ve yazıp yazmadığında bir haber olduğum
 be-pu'ma yolluyorum (:

8 yorum :

  1. güzel olan 90'lar mı? elinden kaçırdığın ve o zaman değerini bilmediğin, güzelliğini farketmediğin yıllar mı kararsızım. Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90'lar güzeldi. Hayatımın en güzel günlerinde yaşandı aslında :D Benim harcanmışlığım 200olere dair (:

      Sil
  2. hehehehe çılgın bediş (: çok eğlendim kuzum işlerimi hafifleteyim ilk mimi yazacağım ^^

    YanıtlaSil
  3. Tayfun'a bayılıyordum saksafon çaldığı için ben yaa XD Kaza geçirdiğini hatırlamıyorum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saksafonla o yıllarda tanıştığından mütevellit bu haldesin bacıt sen ya XD

      Asparagas haberdi galiba zaten bu durum Bizim deli kendini biçtiğiyle kaldı (:

      Sil
  4. Yazacaklarım bitsin ben yazacağım bu mimi kimse göndermedi ama olsun :) Normalde mim yapmıyorum zaten ama arada eğlenceli şeyler çıkıyor :) Senin yazında hayli nostaljik olmuş. Bir romantik mi var senin içinde yoksa? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış mimi paslamışım sana (: Eğlenceli olan burada kaldı ^^

      Sil

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...