Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Dogani / Silenced

dogani_slienced

Ne güzel bir bildiri insanlara aslında George Orwell'ın  "hepimiz eşitiz ama, bazılarımız daha eşit" sözleri. İşte bu sözlerin en güzel uyduğu iğrenç, mide bulandırıcı ama gerçek, maalesef ki gerçek dünyanın içinden çıkıp gelmiş bir hikaye Silenced.


Hikaye yeterince karanlık ve bunaltıcı değilmiş gibi inatla çekimde kullanılan soğuk renkler "Gerçek hayata hoşgeldiniz" diyerek damarlarınızda akan kanların durmasına neden olacak kadar iyi aktarılmış beyaz perdeye. 
dogani_slienced
Güvenebileceği hiçbir şeyi olmayan insanların sığınak olarak gördüğü polis ve adalet sistemi aslında bazıları daha eşittir felsefesiyle var olduğunu o kadar iç burkarak ispatlıyor ki, yapabilecek bir şeyinizin olmaması sinirden titretiyor, kapatıp bu gerçeklikten kaçma isteği uyandırıyor resmen. 

Sonuna kadar izleyebilirseniz filmi işte asıl dram orada başlıyor. Bütün bu yaşananların aslında yaşandığını ve bir yerlerde yaşanmaya devam ettiğini yüzünüze bir kere daha çarpıyor. 

dogani_slienced


Bu yaşanmış hikayede Gong Yoo gibi bir sevimlilik abidesi oldukça zıt bir çizgi çıkarsa da bir çok hayranı sinemaya çekebilecek bir güç olarak kullanılmış, ama bu zıtlıklardan daha büyük ve etkileyici bir enerjide çıkmış gibi. 


Blue Dragon'da ödül olarak müzik ile yetinmek zorunda kalan Silenced filmi gerçekleri görmeyi istemediklerini göstermiyordur umarım Korelilerin. Zira filmden sonra yasalarda çocukları koruyacak tedbirler alınacağına dair bir haber duymuştum.  Sanki bu olay sadece Kore'de yaşanıyormuş gibi. 

Yorumlar

  1. Yazı sonunda iyi ya da kötü diye basıveriyoruz ya o kutucuğa elim iyiye gitmedi konunun içeriği açısından
    İzlerken yüreğimi resmen dağladı film. Hatta izleyemedim yarım bıraktım ama kendimi toparlayıp bitireceğim bu filmi
    İzlediğim kadarında sövdüm sövebildiğim kadar ama sövmek neye yarar dünyada böyle pisliklerin var olduğunu hâlâ biliyorken...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferahlatıcı bir sonu olsa keşke sonunda adamı faranjit yapıyor film (: Bakınız şekil 1A ben

      Sil
    2. Bence sonu tam olması gerektiği gibiydi. Mutlu sonla (yani müüdür ve hocaların hapse gitmesiyle) bitseydi belki bu kadar duygusal ya da gerçek hissi vermezdi.

      Sil
    3. Böylede cuk yüreğime oturdu, gerçek olduğunu göünce zaten acı katmerlendi ya

      Sil
  2. ne kadar yasa koyarlarsa koysunlar bir şey değişmez. filmde bile o kadar kanıtlanmış şey olduğu halde adamların yaptıkları yanlarına kar kaldı. olan sadece o çocuklara oldu. ciddi anlamda iyi hazırlanmış bi plandı güçlü-güçsüz ilişkisini film çok güzel göstermiş. film aklıma geldikçe sinirlerim alt üst oluyor, o insanlar midemi bulandırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ama yasalarla korunduğu bilinci bile birçok hastayı durdurabilir. En azından umudum bu yönde :(

      Sil
    2. umarım az da olsa durdurmaya yetiyordur :/ onlar daha çocuk ya :(

      Sil
  3. Birkaç blogda bu filmin tanıtımını görmüştüm. İzleyecektim ama bir türlü kısmet olmadı. Senin yazdığını görünce de bir okuyayım dedim. :) Mutlaka izlemeliyim notunun yanına bir de yıldız koyuyorum. İzledikten sonra gelip yorumlarımı yapacağım. Ellerine sağlık şimdiden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suskunlar izliyorsan aynı güne denk gelmemelerine dikkat et canım ^^ İçindeki nefreti kusacak yer bulamıyorsun sonra. Merakla bekliyorum yorumlarını

      Sil
  4. Varlığından bile haberim yoktu bu filmin, tanıtım için teşekkürler canım izleyip yorumumla döneceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler cnm Akıllara zarar bir film izleyeceğini unutma!

      Sil
  5. Sanırım şuana kadar en etkilendiğim filmdi. Çoğunlukla ağlamayan ben bunu izlerken göz yaşlarımı tutamadım. Mutlu sonlar her zaman iyi değildir. Ben Oscar Wilde'in bir kitabını okur gibi hissettim .

    YanıtlaSil
  6. gerçek yasanmıs bir olay olması dahada dahada üzücü diğer filmler gibi keşke hayal dünyasından gerçek olmayan bir olay olsaydı bu dünyada gerçekleşen bi çok olaydan biri belkide ülkeme şükrettim filmi izledikten sonra oraya gidip o serbest bırakılan serefsizleri öldüresim geldi siz becerememişiniz bırakın ben öldüreyim ülkeme yine şükrettim bunları linç etmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde yaşanmadığını düşünmen garip. Güçsüzle güçlünün var olduğu her yere yaşanan iğrenç olaylar bunlar maalesef :'( Adını duymak bile tüylerimi diken diken ediyor, nasıl bir filmdin sen Dogani

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar