Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Korece Geniş Zaman -습니다 / ㅂ니다 / 어요 / 아요



Geçmiş zamanı öğrendiğimize göre sırada en çok kullanılan zaman olan Geniş zamanı öğrenelim. 
Samimi kullanım ve saygılı kullanım olmak üzere iki farklı kalıp kullanılarak geniş zaman aktarılır.

Önce kendimizden yaşça ya da kıdemce büyük olan insanlar için kullanılan versiyona bakalım.
 
-습니다 eki ünsüzle biten fiillerin sonuna
-ㅂ니다 eki ünlüyle biten fiilin sonuna eklenerek kullanılır.


Ben her gün kütüphanede ders çalışıyorum.
저는 매일 도서관에서 공부를 합니다.

Ben Kore yemeklerini severim.
저는 한국 음식을 좋아합니다.

"ㄹ" harfi arkasından "ㅎ" harfi gelirse düşer!

Antalya'da yaşıyorum. (살다 yaşamak)
안탈리아에서 삽니다. 

Kore dizilerini izlerim.
한국 드라마를 봅니다. 

Korece öğreniyorum.
한국어를 배웁니다.


Geniş zamanın samimi/ saygılı konuşma versiyonu ise
 -아요 / -어요 / -여요 

Ben her gün kütüphanede ders çalışıyorum.
저는 매일 도서관에서 공부를 해요.

Ben Kore yemeklerini severim.
저는 한국 음식을 좋아해요.

Antalya'da yaşıyorum.
안탈리아에서 살아요. 

Kore dizilerini izlerim.
한국 드라마를 봐요. 

Korece öğreniyorum.
한국어를 배워요.


Sizde kendi cümlelerinizi benimle paylaşır mısınız?










Yorumlar

Popüler Yayınlar