5 Ağustos 2011 Cuma

Güney Kore Film/Dizi Klişeleri-1




Aaa! Kimseciklerin aklına gelmeyen bir konu bulmuşum yazmaz mıyım? Yazarım sonuna kadar tabii. Şaka bir yana herkes bu konuda bir fikre sahiptir. Tek bir film izleyen kardeşim bile  3 5 şey söyleyebiliyor bu klişelerden.
İşte efsaneleşen o klişeler (:


  Oppa dediğin sevdiceğini sırtında taşır. Biz oppadan böyle gördük. (Nerde olduğunuzun bir önemi yok. Kore'de ki en gelişmiş ulaşım aracı OPPA2011 (: Her türlü hava koşulunda hemen yanı başınızda size bir telefon kadar yakın.  Sarhoşsanız, ayakkabınıza birşey olduysa - ki olmak zorundadır o ayakkabılar ne çeker bu ahjumma kılıklı onnilerden- düştüyseniz, sahilde aşk tazeliyorsanız vs. vs. vs.)




 Başrolde oppaya hayatı zehir edecek kızımız genelde belalı bir tiptir. Bağırıp çağırır, kırar döker, -Ölmek mi istiyorsun? ,Delirdin mi? - gibi sevgi cümleleriyle başlayan tehditler savurur havaya, genelde sakardır. 


 Yakışıklı oppamız ile güzel onnimizi yanyana getirecek asıl neden;
Ortalarda dolaşan sevimli bir haraboci / omoni, o yoksa dırdırıyla yıldıran bir omma o da olmadı mecburiyetten yapılmış bir kontrattır. Buluşma bu gerekçelerle başlar ve bol didişmeli aşk damarlarda yayılmaya başlar.




Kızımız rahat duramamış ve bir sebeple erkek kılığına girmişse- ki en komik hikayeler için gerekli bir bahane- etrafında bulunan en yakışıklı 2 -3 bilemedin 4 oppa erkek olmasına rağmen ona karşı ilgi duymaya başlar. Genelde bunu ilk fark eden kızı kaybetmeye mahkumdur. 




Aşk ta öncelik genelde kızdadır. Gözüne kestirdiği masum oppaya aşık olur, beni seviyorsun biliyorum havalarında gezer. Birkaç ekşın sonunda oppayı kapar. Kapamadığını düşünür ve bırakmaya yeltenirse işte tam o sırada oppa kıza vurulmuş demektir. Ya kızı başka bir yakışıklıya kaptırır yada gerisin geri alıverir.


Mutlaka ama mutlaka gülerken, ağlarken, yürürken, içerken, yerken, nefes alırken bile yaralanma olayı vuku bulur. O kan da öyle bir kandır ki akacağı damarda bir türlü durmaz.  İşin yoksa ilaç al uğraş, şirin yara bandı bul falan çok iş anacım. Bir türk kızın  da aynı yara oluşsa tepki genelde şöyledir.Al işte serçe tepti gene bunu. (başıma çok sık geliyor biliyorum. Sakarlık baki maalesef) Nerde kalmıştık evet her fırsatta kan akıtan bu Koreli canlar her fırsatta koşa koşa hastaneye gitmeyi de severler :) Alacaksın bunlardan 3 5 tanesini koyacaksın SSK kuyruğuna anlayacaklar kıymetini, koşmayacaklar hastaneye elim çizildi diye.


 O her fırsatta yara bere içinde kalan kızlar oppalar tarafından kukla gibi itilip kakılır. Özellikle Gajima diye kıza yalvardıktan sonra o kol nasıl  çıkmadan o kıza öyle çekilir anlamadım hala :)  Kız paket elinde piyasaya sürülmüş robot sanki. Ayrılıp kopmuyor Allahtan. 


Oppa denilen o yakışıklı insansı yaratıklar acayip havalıdır. Utanmasalar uç desen uçacaklar adamlar maşallah. 10 parmakta 10 marifet. Sonra dön bak yanında aşkından eriyip bittiği kadına sakar, çirkin, tuhaf vb. O adam ona nasıl aşık olmuş kimse bilmiyor.  Belki de Kore de kader kavramı cidden almış başınıyürümüş. Başka da açıklama gelmedi aklıma anacım :P






 E devamı gelecek sabret şimdilik sadece bunlar hakkında yorum yap emi anacım (: E yazıp geliyorum hemen ozaman :P

11 yorum :

  1. bizi kore dizilerine bağlayan sevdiren nedenler de diyebiliriz ablacım :)

    YanıtlaSil
  2. Katılıyorum çok güzel yazmışsın :D

    YanıtlaSil
  3. Hepsi bir harika ama en çok şu sanırım :D
    "Yakışıklı oppamız ile güzel onnimizi yanyana getirecek asıl neden;
    Ortalarda dolaşan sevimli bir haraboci / omoni, o yoksa dırdırıyla yıldıran bir omma o da olmadı mecburiyetten yapılmış bir kontrattır. Buluşma bu gerekçelerle başlar ve bol didişmeli aşk damarlarda yayılmaya başlar."

    YanıtlaSil
  4. @Nightsun Hepsi öyle diyemesem de

    @CembeK Katılımcı kuzu sağol ;)

    @süheda Güzel onni derken elim titremiş olabilir ama :D

    YanıtlaSil
  5. gül gül öldüm :D şahane tespitler :D klişelerin gözünü seveyim :D
    her yorumunda koptum gülmekten ama şu yorumun bitirdi beni :D
    "Alacaksın bunlardan 3 5 tanesini koyacaksın SSK kuyruğuna anlayacaklar kıymetini, koşmayacaklar hastaneye elim çizildi diye." :D :D :D
    bir de koreye gidince bende alacağım o ulaşım araçLARından, bir tanecik yetmez :D (esin kaynağım; "Kore'de ki en gelişmiş ulaşım aracı OPPA2011 " )

    YanıtlaSil
  6. Koreye gidene kadar 2013 modelleri çıkar kuzu (: Daha çıtır olanlarından, hallyu fırtınası da diner ozamana (:

    YanıtlaSil
  7. ben eski model seviyorum , yenilerde gözüm yok :D jisub'ı verseler yeter bana :D

    YanıtlaSil
  8. ''Oppa denilen o yakışıklı insansı yaratıklar acayip havalıdır. Utanmasalar uç desen uçacaklar adamlar maşallah. 10 parmakta 10 marifet. Sonra dön bak yanında aşkından eriyip bittiği kadına sakar, çirkin, tuhaf vb. O adam ona nasıl aşık olmuş kimse bilmiyor.'' demekki koreye gitsem zeki hünerli bi kız olaraktan evde kalıcam...:)

    YanıtlaSil
  9. Sırf bu yüzden Türk kızları olarak şansımız yok ^^ Yemek yapmayı bile marifetten sayıyor adamlar hehe

    YanıtlaSil
  10. Bizim kızlar genelde adamı kendine aşık edip peşinden süründürür o kızlar da öyle yapmıyor ki oppa diye peşinden koşuyor şirin şirin ıyyy o kadar şirin oluyorlar ki bazılarının kafasını kesesim geliyor neyse psikopatlığın alemi yok
    Bizim kızlar en güzelini yapıyor bırak sürünsün peşinden

    YanıtlaSil

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...