Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Secret Superstar: Yanlış Anlaşılmaya Müsait!

Secret Superstar

Orijinal İsmi: Secret Superstar
Süre: 145dk
Tür: Dram , Komedi , Müzikal
Yönetmen: Advait Chandan
Senarist: Advait Chandan
Yapımı: 2017 - Hindistan

Secret Superstar

Insiya  on dört yaşında, ailesiyle yaşayan, hayalleri olan bir lise öğrencisidir. 
Annesiyle kurduğu sıcak ilişki hayatının tek pozitif yönüdür. Babası ise bir mühendis olmasına rağmen insan olmaktan oldukça uzak, "Küçük dağları ben yarattım nerede benim çorabım?" diye dolaşan bir mağara adamıdır. Ki anlaşılacağı üzere evdeki dişi ve nefes alan her canlıya karşı doğasında bir nefret barındırır. 
Secret Superstar
Tip de bu ha (: Klasik Yeşilçam Tecavüzcü tipi

Şarkıcı olmak isteyen kızımız, babası bu kadar kıt bir adam olmasına rağmen gitar çalmayı iyi derecede bilir ve onu bir uzvu gibi yanında taşır. Şarkı besteleyip, söyleyen kızımız bir okul gezisi (?) sonrası kendisini almaya gelen annesinin yine dayak yediğini fark eder. 
Secret Superstar
Annesiyle yeni bir hayata başlamak için şarkıcılık hayalini gerçekleştirmek isteyen kızımıza muhteşem fikri yine annesi verir. Giydiği burka ile şarkı söyleyen kızımız bu şekilde babasına da yakalanmadan bir yıldız olabilecek midir?

Secret Superstar Yorumum:

Müzikal, melodram, ajitasyon, komedi ve aklınıza gelen her şey...
Film o kadar uzun ki montaj masasındaki arkadaş yorulmasın diye çektikleri
bütün sahneleri yayınlamayı tercih ettiklerini düşündürüyorlar.

Secret Superstar

Öncelikle belirtmek isterim ki bu film 145 dakika...
145 dakika boyunca size bir şey vermesini  bekliyorsanız bu filmden uzak durun.

Secret Superstar 

Filmi yorumlamak için
farklı sanat akımlarının etkisindeki insanları düşündüm önce.


Romantizm  ve Pozitivizm etkisindeyseniz film size pembe bulutlar,
Yüz Kırk Beş dakika sonunda ağrıyan baldırlar,
Müzik keyfi ve 
umut vaat ediyor.

Fovizm için Hint filmi olması yeterli geliyor sanmayın zira film
oldukça renksiz kalıyor Hint filmi olmasına rağmen ancak
burada da yardıma Aamir Khan geliyor. Göründüğü her sahne gözlere ziyan.

Sürrealizmin peşine düşsek
annesi şiddet gören bir kızın okumak, iş sahibi olmak yerine şarkıcı olma
hayali yeterli olur diye düşünüyorum zira
burka giyen, bastırılmış
kadınların önceliklerinin bu kadar sığ olduğuna inanmak istemiyorum.


 
Gelelim Realist görüşüme;
Aaamir Khan yapmış! diye hayranlıkla bütün filmlerini izleyebilen
kitleden olamadım. Adamın Hint film endüstrisini
tek başına sırtlanmasını tebrik ediyorum ama 
bu filmde ne anlatmak istediğini tam çözememiş, arada kalmış gibi.
Secret Superstar

Ataerkil toplumu hedef alıp kadın haklarını savunuyor desem değil, 
Hayalleri peşinde koşan insanlara omuz veriyor desem hiç değil,
Aile yapısına girsem tünelin ucunda ışık yok!

Kocasından şiddet gören annesini azarlama, küçümseme yoluyla
boşanmaya ikna etmeye çalışan,
istediği şeyler olmayınca mantıklı bir yol izlemek yerine sağa sola bir şeyleri 
vurup kıran,
kızı ve oğlu için kendi önceliklerinden vazgeçmiş bir kadın
olan annesinin güvenine ihanet ederek uçakla 
başka bir şehre gidebilen,
 sektöre yön vermek yerine sektörün yön verdiği 
bir şarkıcı olan Aamir Khan'a oracıkta hayat dersi veren 
kızımız...
Secret Superstar
Çok eleştirel oldu belki bilemiyorum ama
hayallerine kavuşması için sahneye çıkan kızın soyunmasına ne gerek vardı mesela? Burka mı orada kurtulduğu şey, baba ve toplum baskısı mı?
Yoksa şarkıcı olursanız bırakmak zorunda olduklarınız mı?

Dediğim gibi öyle karışık mesajlar
içeriyor ki sevmem mümkün değildi.

Bu da Nazar Boncuğu Olsun!  Filmin başrol oyuncularından Aamir Khan yine show yapıyor. Ve anne rolünde Meher Vij filmi izlenebilir yapıyor. Müzik yarışmalarına laf çarpma işini de sevdim. 

 Secret Superstar

Hint dizi/ film severlerin göklere çıkardığı onca yorumu okuduğum için 
kendi düşüncemi paylaşmadan önce bir güzelleme 
yapma çabasına girdim. Onda da başarılı olduğumu düşünmüyorum ama izlediyseniz lütfen bana düşüncelerinizi 
açıkça belirtin.


Neleri göremedim, nerelerde fazla kötümserdim.
 


Filmin Tanıtımı: 




Yorumlar

  1. çeşitli sanat akımlarına göre bakış güzel olmuş, sevdim bu düşünceyi, bu filmi izledim ama unuttum, bir tane daha var secret süperstar o da hint di galiba, onu da unuttum, bir daha izleyebilirim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çıkar yol düşünürken en mantıklı paylaşım yolu bu gibi göründü beğenmene sevindim :3

      Sil
  2. valla ne yalan söyleyeyim ilk kez gördüm ama öyle bir anlatmışsın ki çok karışık geldi bana :D sanırım her şeyi yaşıyorlar dizide her telden biraz katmışlar mı ne olmuş dedim hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint dizi / filmseverlerin bayılacağı bir yapım muhtemelen :) Ama neler oluyor diye izleyince ben 15 dakikada kızı anne terliğiyle terbiye etme ihtiyacı hissettim. ÖZgürlük de hayallerin peşinden koşmakta bu değil bence :3

      Sil
  3. izlememiştim bunu, amir khan filmlerini severim ama bunda ne yapacağını şaşırmış gibi :) biraz farklı bir şeyler mi denemeye çalıştı nedir bilemedim :) belki sağlıklı düşünme yapısına sahip olması gerektiğini düşünerek izleyince anlamsızlaşıyordur ama belki de annesinin yaşadıklarından ders çıkartmak yerine müzik peşinde koşan kız sağlıklı düşünemeyen birisidir böyle düşününce psikolojik eleştiri mi yapıyor acaba diye düşündüm izlesem mi izlemesem mi emin olamadım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint dizisi, filmi seviyorsan sevebilirsin. Benim algoritmalarıma uymadı hiç. Fazla ciddiye alarak mı izledim bilmiyorum ama kötü bir örnek hayallerini bırakma, peşinden koş demek için

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar