Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Ütopya, Distopya Bir Parça da Bilim Kurgu (BCP Ekim Ayı)

 Herkese Selam...

Uzun uzun düşünüp farklı şekilde yorumlamak istediğim bir etkinlik başlığı belirlendi Ekim ayı için. 

Ütopya ve Distopya

Geçmiş zamanlarda özellikle Japon zihinlerinde çok güzel çizilmiş çok etkili bir çok örneğini izlediğim bu iki öngörü dünyası için ben de bir tanıtım bülteni şeklinde yazı yazmayı uygun gördüm. 



Öncelikle; Ütopya ve Distopya kavramlarını bir açıklayalım isterim.

 Ütopya, ideal ve mükemmel  olan toplum biçimidir. Distopya ise ütopyanın tam tersi olarak bir toplum şeklidir. Baskıcı bir toplumu ifade eder. Özellikle anime dünyasının kolay belirlenebilen çizgisi sayesinde çok sayıda Japon örneği bulunan bu tarzların diğer ülkelere de yayılması elbette söz konusu.

Death Note


Death Note serisi oldukça etkileyici bir ütopya arayışıdır. On yedi yaşındaki lise öğrencisi Light Yagami'nin, bir defter bulup elde ettiği güç ile kendini nasıl "Yeni Dünyanın Tanrısı" yaptığını anlatılır. İyi ve barış  dolu bir dünya için insan öldürmenin iyi sayıldığı bu dünyada Yagami masumları savunmayı vaat eder.

Detaylı yorum için tıktık  



no 6


No.6  Mekan olarak bir geçmişi olmayan No. 6 mükemmeli amaçlayan üst düzey insanlar tarafından kurulmuş, her türlü kötülüğün, negatif fikrin ortadan kaldırıldığı bir yerdir. Uyum ve barış içinde yaşanır her şey.  Çocuklar ufakken teste tabii tutularak seviyelerine göre görev alırlar No.6'da. 
Detaylı yorum için tıktık  


Distopik örneklere gelirsek;

ai no kusabi


Ai No Kusabi oldukça dikkat çekici bir örnek olarak gösterilebilir. Elit bir ırk olarak görülen sarışınlar ve süper bilgisayar jupiter tarafından yönetilen Amoi Gezegeninde sarışınlar lüks içinde yaşarken, aşağı ırk olarak tabir edilen siyah saçlılar ise gecekondu mahallelerinde kendi yaşam savaşını vermektedir. (Anime aşırı cinsellik içeriyor bu arada)
ikigami


Ikigami Bir korku imparatorluğunda hayata merhaba demeye hazırlanın. Japonya' da maddi açıdan sıkıntısı kalmayan, refah düzeyi en üst seviyeye çıkmış toplum, hayatlarını daha iyi yaşamak adına içlerinden bazı fertleri feda etmeye hazırlanıyor...

 Bu feda edilecek kişiler, hiçbir kişi, kurumca belirlenmiyor. 1000/1 şansı var okula başlayan her yeni çocuğun. Kollarına yapılan iğnelerin içinde bulunan madde, onlar 18 ila 25 yaşlarındayken damarda patlayarak kişinin ölümüne neden olacak. Bu kişilerin son 24 saatleri kaldığında bir belge ile Japonya'ya yaptıkları fedakarlık için bilgilendirilerek son saatlerinde ücretsiz yeme, içme , seyahat hakları tanınacaktır. İşte bu belgeyi kişilere servis etme görevi Ikigamilerin işi. 

Devamını okumak için tıktık


Birkaç bilim kurgu önerisiyle yazıyı tamamlayacağım izninizle.

ditto


Ditto Yoon üniversiteye giden sessiz sakin bir kızdır. Askerden yeni dönen Donghee'ye aşıktır. O askerdeyken sürekli mektup yazarak yanında olmuştur. VE onun askerden döndüğü haberini görünce mutluluktan ölür. Yüzünü görebilmek için okulda onu aramaya başlar ve bulduğunda fark edilmemek için kendini amatör radyo grubunun odasına atar. Donghee onu fark edince masanın üzerinde duran radyoyu almak zorunda kalır. Bir ihaleyle bu bozuk radyo elinde kalır Yoon'un ve bu bozuk radyonun sayesinde birisiyle iletişim kurmaya başlar. 

Kim Ha Neul,Ha Ji Won ve Ji Tae Yu gibi isimleri kadrosunda barındıran film paralel evren, zamanötesi duyguları içinde barındıran Uzak Doğu yapımlarının öncülerinden. 

devamını okumak için tıktık

okja

Okja Mirando Corporation şirketinin ceosu Lucy Mirando şirketin itibarını düzeltmek için bir proje üzerinde çalışmaktadır. Gıda sıkıntısına çare olacağını vaad ettiği, doğada bulduklarını iddia ettiği yeni bir türü dünyanın değişik bölgelerindeki 26 çiftçiye dağıtılır ve düzenli gözlemlerle hayvanların gelişimi izler. Bu hayvanlardan en besili ve sağlıklı olanı yarışmanın sonunda sahibine oldukça yüksek bir miktar kazandıracaktır.

devamını okumak için tıktık

Il Mare

Il Mare Eski ev sahibi, eve yeni tanışan gence evde mutlu yaşaması ve postalarını yeni adresine göndermesi istediğiyle bir mektup yazar. Fantastik bir şekilde bu posta kutusu ikiliyi birbirine bağlar. Filmimiz bu mektuplaşmalarla gelen aşkı anlatıyor. (Başrolde Squid Game ile yeniden parlayan Lee Jung-jae var)

Devamı için tıktık




Yorumlar

  1. Bol önerili bir yazı olmuş. Özellikle Okja yı merak ettim. İşin iç yüzü ne acaba? Bir bakayım ben buna. Kalemine sağlık.
    İkigami ismi de çok tanıdık geldi ama konusunu duymamıştım sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okja gelecek öngörüsü olarak çok gerçekçi ve bugüne büyük bir tokat aslında. Garip duygularla izlenebilecek çok iyi bir film. Ikigami ise izlediğinde favorilerin arasında olacak bir distopya filmi. Günümüz yönetimlerinin hareketlerinden yola çıktığı için olması da çok muhtemel bir son aslında. Mutlaka izle

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ev en önemli şey ya bayılmıştım ben Il Mare evine <3

      Sil
  3. Death Note en sevdiklerimden. :)
    No.6' yı merak ettim. İkigami çok ilginç görünüyor. Ditto' yu izlemiştim. Bir sürü öneri olmuş, çok güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceliği İkigamiye ver çok rahatsız edici bir gerçeklik algısı var filmde

      Sil
  4. Death Note'ı herkes seviyor ama ben izlemedim, belki izlerim bilemiyorum. Emeğine sağlık, çok güzel bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaleti bulmak için daha çok ölüm ve şiddet olmalı düşüncesini savunması belki de dikkat çekiyor. Bugün olsa yaşanması çok yüksek ihtimal

      Sil
  5. Death Note yarım bırakmıştım bir ara tekrar başlamak istiyorum :) Okja'nın konusunu bilmiyordum ama merak ediyordum. Kore dizilerinde, tv showlarında sıkça duyuyordum adını. Konusunu okuyunca da iyice merak ettim en kısa zamanda izlemeliyim. Diğerlerini de listeme ekliyorum emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Okja bana hitap etmedi. Sevmedim maalesef. Konusu güzeldi ama anlatış tarzını ve oyunculukları beğenmedim. Ölüm Defteri'nin ise yeri bende ayrı. İzlediğim dönemde bayılmıştım. Aylarca müziklerini dinlemiştim. Zaman bulsam da baştan izlesem keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm defteri sürekli yeni versiyonları çekilerek güncelleniyor ancak ilk versiyon ve animenin yeri ayrı bende

      Sil
  7. Diğerlerinin adını duysam da sadece Death Note izledim hem de birkaç kez filmlerini de izledim ama animesi daha etkileyici ^^ Güzel bir liste olmuş daha sonra dönüp bakıp izlerim içlerinden ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Death Note benim gözümde başka bir yerde :D Zamanın olursa güzel filmler ekledim listeye bak mutlaka ;)

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar