Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Beyaz Kitap (BCP Ekim Ayı)




Daha önce yayınlanmış kitapları Vejetaryen (tıktık) ve Çocuk Geliyor (tıktık) kitaplarından
kalemini sevdiğim yazar Han Kang'ın Türkçemize çevrilen
eserlerinden Beyaz Kitap isimli kitabını Blogları Canlandırma Projesi kapsamında
sizlere tanıtmak istedim.

Yazarın diğer kitaplarından oldukça farklı bir üslup kullandığı bu kitabında,
beyaz üzerinden hayatı not defterine yazan yazarımız
metaforlarla örülü dünyasında gizemli bir zaman, mekan ve olay örgüsüyle
baş başa bırakıyor bizi.



"Çünkü sen, bir gün kesinlikle beni terk edeceksin.
En zayıf olduğumda ve yardıma ihtiyacım olduğunda,
Geri dönülemez bir soğuklukla arkanı döneceksin.
Bunu adım gibi biliyorum.
Çünkü artık bunu bilmediğim zamanlara dönmek imkânsız."



Kadın, hayatında hiç ıstırap çekmemiş biri gibi çalışma masasının başında oturmakta. Az önce ağlamış ya da her an ağlamak üzere olan biri değilmiş gibi. Şimdiye kadar hiç kırılıp paramparça olmamış biri gibi. Sadece sonsuzluğu elde edemeyeceğimiz gerçeğiyle avunduğu zamanlar sanki hiç olmamış gibi.


Çevirisini Göksel Türközü'nün yaptığı A.P.R.I.L Yayınlarından çıkan Beyaz Kitap 2016 yılında yayımlanmış, ikinci baskısı 2021 yılında yapılmıştır.
Kitap büyük övgü toplamış
ancak bir olay örgüsü arayışında iseniz sizi ortada bırakıyor.
"Bu imgeyi kullanış maksadı ne?" sorusunun peşinde bir dedektif olmak istiyorsanız ise bir hazineye dönüşüyor.



 Blogda yer alan diğer Uzak Doğu Edebiyat İncelemeleri


Badem yorumu okumak için tıktık
Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser yorumu okumak için tıktık
Şair yorumu okumak için tıktık
Çocuk Geliyor yorumu okumak için tıktık
Beyaz Kitap yorumu okumak için tıktık
Bitkilerin Özel Hayatı yorumu okumak için tıktık








Yorumlar

  1. vejateryen ve kasiyer adlı iki roman son zamanlarda en sevdiğim romanlardan :) bunu da okurum zaten :) son dönem japon ve kore edebiyatı çok iyiler yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vejetaryenle o kadar farklı bir yerde duruyor ki kitap aynı kalemden çıktığını anlamak zor cidden. Ancak Han Kang yine bir şekilde avucunda tutuyor okurunu

      Sil
  2. Yazarı ilk defa duyuyorum. Yıllar geçtikçe aksiyon dolu kitaplar kadar düşünceleriodak noktasına alan kitapları da sevmeye başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu okuduğum üçüncü kitabı ve bu kadın beni ele geçirmeyi başarıyor mutlaka. Kadın duygusallığını, kafa yapısını öyle güzel aktarıyor ki yer yer ağlıyorsun bazen de bir bebeği kucağına aldığında hissettiği huzuru hissettiriyor. Sonra bir bakıyorsun evde yalnızken hissettiğin o tedirginlik gelmiş omuzlarına çökmüş. Tavsiye ederim kitaplarını

      Sil
  3. Olay örgüsünün net sınırlarla belirlenmemis olması, ilerlemeco değil de kendi içinde derin dehlizlere açılması vs. Tam benim de bcp icin okudugum dusuncenin cografyasi kitabinda okuduklarimi hatirlatti. Uzakdoğu insanı ve urunleri farkli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten Uzak Doğu kültürü içsel bir olguyla yoğrulmuş her eserde farklılıkları bir şekilde dışa vuruyor.

      Sil
  4. Hiç bilmediğim bir yazar paylaşım için sağolun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Han Kang hanım Koreli edebiyatçılar arasında ses duyuran ve evrenselde yankı bulan özgün biri.

      Sil
  5. Ben olay seviyorum o yüzden bana hitap etmez sanırım. Sayende yazarın iki kitabını biliyorum şimdi hehe :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olay örgüsü Uzak Doğu edebiyatında pek nadir görülen bir durum :P Genelde işin keyfini çıkarma peşinde olan yazarlar dilimize çevriliyor ya da bilemedim ama okuduğum yazarlar genelde göstermeden anlatmayı tercih ediyorlar

      Sil
    2. Ah evet işte bu yüzden Uzakdoğu edebiyatıyla aram yok. Olay hikayecisi diye hikayeciliğin babası Akutagawa'yı seviyorum, o kadar. Tenkyuu :')

      Sil
    3. Bende onun kalemine hiç aşina değilim :D Aklımın bi köşesinde dursun bu bilgi

      Sil
  6. Yazarı ve kitabını, hatta diğer kitaplarını tanımıyorum. Japonya dışında Uzak Doğu Edebiyatına pek ilgim olmadı nedense. Bu eksik kalmış bir yanım. Çocuklar için çok çekici dizi filmler, heyecan yaratan oyunlar olduğunu duyuyorum.
    Kitap tanıtımınızı ilgiyle okudum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar