Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu (BCP Şubat)

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu


Orijinal İsmi: Past Lives
Vizyon Tarihi: 8 Aralık 2023
Süre: 106dk
Tür: Dram, Romantik
Yönetmen: Celine Song
Senarist: Celine Song


  

 _____Oyuncu Kadrosu:______________

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu



_____Konusu:______________________

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
Ailesinin kararıyla Kanada'ya taşınan Nora gitmeden hemen önce  hoşlandığı Hae Sung ile zaman geçirir. İlk aşkı ile geçirdiği bu saatler sonrasında ülke değiştiren Nora yeni hayatına adapte olmakla uğraşırken Kore'yi ve ilk aşkını arkasında bırakır. 
Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
12 yıl sonra annesiyle bir telefon görüşmesi yaptığı sırada aklına 'o' gelir; ilk aşkı. Gelişen teknoloji sayesinde kendisini aradığını öğrendiği Hae Sung ile yeniden yazışmaya başlayan Nora için ilk aşkıyla görüntülü sohbet bir zaman sonra sıradanlaşır. Ancak onun aklında çoktan yer eden Amerikan rüyası ikiliyi yeniden uzaklaştırır. 

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
Hae Sung ve Nora ilk kez yüz yüze geldiğinde ise Nora çoktan evlenmiş, Amerikan rüyasında kendine yer edinmiş biridir. Hae Sung ise ailesiyle yaşadığı hayatında düzenli olarak işe gidip gelen biridir. Hayatına aldığı kadınla da işler istediği gibi gitmeyince kendisini Nora'nın yanında bulmuştur. 

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
Yarım kalmakla hiç başlamamış olma kavramları arasında kalmış bir aşkın peşinde mi yoksa sadece bir In Yun (önceki hayatımızda tanıştığımız kişilerle yüzleşmek ) sürüklenmesinde mi çözmeye çalışır.



_____Yorumum:____________________
Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
2023 yılının en ses getiren filmlerinden olan Past Lives ülkemizde
 Başka Bir Hayatta adıyla gösterime girdi.

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Başrollerinde Teo Yoo, Greta Lee, John Magaro'nun yer aldığı film
Dram, Romantik türünde gösteriliyor. 106 dakika boyunca ya böyle olsaydı sorusunu soran ikiliyi izlediğimiz film sinematografik olarak oldukça doyurucuyken
Korelilerin empatiden yoksun duruşuyla bizleri olayın bir adım 
dışında izlemeye mahkum ediyor. 

Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu
Açılış sahnesinde iki adamın ortasında oturan, ancak kiminle olduğunu
 sorguladığımız Nora'nın aslında yalnızca kendisiyle olduğu gerçeğiyle yüzleştim.

ilk aşk ile kafayı bozan Korelilerin temsilcisi Hae Sung ise hayalinde kurguladığı,
asla beden bulamamış bir ilk aşk ile hayatını tüketirken 
sorgulamanın ve eğer ile başlayan cevapsız soruların kucağında tüketir hayatını.
Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Güzel bir sorgu sürecinde kendinizi bulduğunuz oldukça dingin, içine serpiştirilmiş
metaforlarla ruhunuzun okşandığı,
buram buram otobiyografi kokan bir film Past Lives. 
Başka Bir Hayatta / Past Lives Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Aşka çok daha büyük anlamlar yüklemiş bir milletin ferdi olarak duygu yoksunluğu çekip burun kıvırsam da filmografi olarak beğendiğim bir film oldu.






_____Tanıtım Videosu:_______________



Yorumlar

  1. Bu filmi çok sevmiştim izlediğimde. Birkaç cümlede evet işte bu dedim yazıda. Koreliler duygudan yoksun bize göre bence de. Biz daha dramatik seviyoruz. Ve bence de otobiyografik öğeler mevcut. Bence bu filmi en çok Amerika'da büyüyen Koreliler anlar. İki Korelinin yıllar sonra karşılaşıp konuşması ve Nora üzerinden hatta Nora'nın kocasıyla diyalogları üzerinden ne kadar farklı insanlar olduklarını ama bir yandan aynı kültürden ortak bir şeyler de taşıyor olmalarını izlemek çok hoştu. Ben Nora ve eşinin ilişkisine bayıldım. Hele en sonda ağlaması bence filmin en anlamlı en güzel sahnesiydi. Nora'nın yalnız olduğunu düşünmüyorum ama ben. Bence o hep eşiyleydi. Eşine her durumda dikkat halindeydi. O yanında olmasa da biz de izlerken eşinin varlığını hissediyorduk. HeaSung da Nora da onun varlığını her an düşünüyorlardı. İlk aşk bana göre abartılan bir şey gibi geldiği için ben hiç ay yazık ikisi olsa keşke demedim izlerken. Bir de eşi benim aklımı her yönden çok çeldi. Belki o yüzden fırsat olmamıştır. :) Replikleri çok anlamlıydı. Ay ben yazdıkça yazmak istiyorum. Nora ve eşine neden bayıldım madde madde anlatasım var. Bu filmin konusu açılınca hep aklım orada kalıyor. Teşekkürler yazı için. Daha fazla çene düşmeden kaçayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evlilikleri hakkında bende senin gibi düşünüyordum ta ki yatakta yaptıkları konuşmaya kadar. Aynı pencereden hayata bakan uyumlu iki insanın sıcak temaslı, bağımlı değil desteğe dayalı bir evliliği düşüncesi o an silindi bende ve kafasına koyduğu o amerikan rüyası için yaşayan ve hareket eden bir Nora kaldı geride :')

      Sil
  2. bu filmi izledim, çok sevdim, ayrıca da ascar adayları arasında da en sevdiklerimden oldu, the teachers lounge ile birlikte :)

    YanıtlaSil
  3. Geride bırakılamayan hayaletlerin bir süre sonra orijinalliğini kaybettiğini ama biz insanoğlunun o anıya, o hayale-hayalete bağlı ya da bağımlı olmayı sevdiğimiz için kendimize prangalar vurmaya devam ettiğimizi düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel tarif etmişsin. Bir hayalete bağlı yaşanamayan hikayeler kalıyor geriye

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar