Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

kimchi yaptımmm...yine.. :D

bugün evde yapıcak bi iş bulamayınca ve salatalıklar da çok güzelken kimchi yapmaya karar verdim..
daha öncede denemişliğim oldu ama sanırım 3.seferde anca ayarını tutturdum..


her seferinde bi şeyi ya eksik yada fazla koyduğumdan tam ayarında,daha doğrusu istediğim gibi yapamıştım..herşeyi tam olsa bile o aradığım tada ulaşamamış olmak beni delirtse de neyse ki bu sefer ona ulaşmam çok zor olmadı..çünkü haziran ayında cadılarla yaptığımız Seoul Restaurant seferinde benim yaptıklarımla ordakinin tadının aynı olduğunu farkettim..
tuz farkıyla..




önceki denediklerim ( tarifi nasıl okuduysam artık ) iyice tuza bulayıp beklettiğimden feci tuzlu oluyodu ve kimchiler bi süre sonra erimeye başlıyodu..beceremediğimi düşünmeye başlamıştım ki Seoul Restaurantta yediklerim imdadıma koştu..tad aynı..sadece benimkiler anlamadığım bi şekilde çok tuzlu..
sebep ararken kendime tarifi tam anlamıyla okumadığımı farkettim..oysaki sadece azıcık tuzla ovalayıp bekletmek gerekiyomuş,benim yaptığım gibi tuza bulamak gerekmiyomuş..hepsi benim elimin ayarının olmayışı yüzündenmiş yani..


neyse benim yaşadığım o anki mutluluğun tarifi yok tabi ama kıyas yapıcak olursak eğer çölde su bulmuş kovboy gibi yada suyun kaldırma kuvvetini bulan arşimed’in ‘’ buldum buldum ‘’ diye koşturması kadar olmasa da ,bende başarmış olmanın verdiği inanılmaz bi özgüvenle doldum diyebiliriz..
ee sonuç..burdayım yine yaptım.. asla pişman diilim..




neyse tarife gelicek olursa eğer..2 yeri karıştırıp kendime yeni bi tarif çıkardığım için diğerlerine göre daha sade bi tarif oldu..normalde tariflere sadık kalan biriyimdir ama işin içinde zencefil,kuru soğan ve balık sosu gibi pek hazzetmediğim maddeler olunca türk usulü kimchiye çevirdim ben..
daha sade,lezzetli ve yenilebilir..


öncekilerde balık sosunu hiç denemedim balık sevmiyorum diye ama zencefil denemişliğim var..biz genelde boğaz ağrısında ilaç niyetine kullandığımızdan olsa gerek turşu gibi bişiyde zencefil bizimkilere zorla yedirsem de hiç damak tadımıza uymuyo..kuru soğanı ise fermente olmaya başladıktan sonra hoş olmayan kokular verdiği ve tadı hoşuma gitmediği için bi daha da kullanmadım..


nys siz yinede ‘’ sen ver bize biz orjinal tarifini deniycez ‘’ derseniz eğer bu ve bu linklerden ulaşabilir ve deneyebilirsiniz..şimdiii benim tarifime gelirsek eğer;


1 kg.salatalık
1 demet yeşil soğan
2 adet kırmızı biber
6 diş sarımsak
1.su bardağı pul biber (acıdan hoşlanmıyorsanız eğer miktarı kendinize göre ayarlayabilirsiniz)
1 çay bardağı su


malzemelerimizin hepsi bu..önce salatalıkları bi güzel yıkadıktan sonra uzunluğunu bozmadan 4'e bölüp, aralarına salatalıkları fazla tuza bulamadan göz kararı kalın tuz serpiyoruz..
çok az ovalayıp bi süzgece koyuyoruz.altına da bi kase koyup suyunun çıkmasını bekliyoruz..suyu çıktıktan sonra 3.resimdeki gibi yumuşak ve kımıl kımıl olucaklar.. 

 

bunların suyunun çıkması yaklaşık 1-1,5 saat sürdüğünden bu arada soğanları temizleyip 3 cmlik boyutlar halinde kesiyoruz.kırmızı biberleride doğruyoruz..sarımsakları eziyoruz..(ben ezdim ama siz isterseniz doğrayabilirsiniz de.tercih sizin yani.. ) hepsini bi kaseye koyup karıştırıyoruz.pul biberlerde dahil..en son 1 çay bardağı suyu da ekliyoruz.

 
 

bütün malzemeleri karıştırdıktan sonra aynı bu görüntüde oluyorlar.daha sonra suyu çıkmış salatalıkları bol suda iyice yıkayıp suları da süzüldükten sonra içine bu malzemeyi doldurup ,ağzı kapalı bi kabın içine yerleştiriyor ve buzdolabına kaldırıyoruz..tercihe bağlı olarakta 1-2 gün bekledikten sonra yemeye hazır hale geliyolar..hemen de tüketilebiliyo tabi ki...

 
 

işte hepsi bu kadar..yapılışı gayet basit ve uzun süreli değil..salatalıkların suyunun çıkmasını beklerken başka işlerle uğraşabilecek kadar vakit oluyor...
o yüzden denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin....görüşmek üzere..


Yorumlar

  1. çok güzel görünüyo ya.hemde baya kolaymış.bende hep yapmak istiyordum ama niyeyse sanki çok zormuş gibi geliyordu bana. o yüzden hep sallıyordum.senin tarifini görünce bende yapmaya karar verdim.bide lahana kimcisini merak ediyorum.ondan yapmışlığın varmıdır ki acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapılışı çok kolay bence mutlaka denemelisin..lahanalısını da denedim tabi ki denemez miyim.. :D ilk yaptığım kimchiydi hatta.onda zencefil ve soğan kullandığımdan pek haz etmedim kendisinden..amaa şuan pazarda yada marketlerde yok ,çin marulları piyasaya düştüğünde yeni bir buluşma ayarlamayı düşünmüyo değilim.. ^o^

      Sil
    2. kimchinin yapılışını youtubeden izlemiştim içine allah ne verdiyse katıyorlar.biraz mide bulandırıcı ama yinede yiyesi geliyor insanın çok merak ediyorum tadını bizim yiyebilceğimiz usulde çok fazla malzeme çalmadan nasıl yaparız:S

      Sil
    3. yapılısını izlediysen eğer 187 tane çeşidi olmasına rağmen kullandıkları malzemenin 2 elin parmak sayısını geçmediğini farketmişsindir..yöreden yöreye farklılık gösteren bişi sonuçta o yüzden nesi mide bulandırıcı pek anladığımı sanmıyorum..bazı malzemeleri farklı olsa da bizdekiler gibi tipik turşu işte..

      + yazıyı okuduysan eğer bu tarifin bizim yiyebileceğimiz gibi olduğunu yazmıştım,okumuş olduğunu varsayıyorum bu yüzden..ki içinde deniz ürünleri yada balık suyu gibi bişi yokken tarifi daha ne kadar bizim usul yapabilirim onu da bilmiyorum..

      ayrıca malzeme çalmak nedir?herkesin evinde bulunabilecek malzemeler olması bir yana,topu topu 5 malzemenin daha ne kadarı çalınabilir gerçekten hiçbir fikir yürütemiyorum bu konuda..ama diyosan ki eğer ben yaparım, buyur meydan senin.. bende sonucunu sabırsızlıkla bekliyorum.. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. tabiki neden olmasın..amasyaya yolun düştüğünde kimchi yemeye beklerim.. :D

      Sil
    2. Amasya mı hahaha her yaz gelirim ben amasyaya yap da yiyim ya

      Sil
  3. Acumma bunun marullusu içinde tarih aynımıdır yani salatalık yerine sadece marul kosak olurmu :) Birde yeşil soğansız tarif yokmu ben kendisiyle pek anlaşamıyorumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acumma mı?demet naptın sen..fırt fırt (ağlak mod part 7)
      marullusunda da tarif hemen hemen aynı.olmasa bile bundaki malzemelerle de çok güzel olur ama yeşil soğansız olur mu bilmiyorum..kuru soğandan çok daha güzel olduğuna eminim..+ fermente olduktan sonra yeşil soğanın kokusu ve tadı pek kalmıyo zaten.daha çok sarımsak ve pul biber kokusu hakim oluyo ki o da gayet cezbedici..ama hiç kullanamam dersen yeşil (taze) sarımsak kullanmayı dene..hem görüntüsü benzer hemde tadı hemen hemen aynı olabilir.. + senin bahanenle bizde öğrenmiş oluruz.. :D

      Sil
  4. Güzel görünüyo da çok acı oluyomu? su bardağı ile pul biber olunca :)) baharat severim ama fazla olmayınca :)) denemek lazım,bi yapan olsa hazır yemek daha keyifli gerçi :)) tarif için çok mersi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ilk bakışta baya korkutuyo 1 su bardağı pul biber.yaptıktan hemen sonra acı oluyo ama bi süre sonra o acılık kalmıyo salatalığın suyu çıkmaya devam ettiği için hem suya karışıyo hemde nasıl oluyosa kayboluyo..
      ben ilk yaptığımda denemek için malzemeleri yarı yarıya düşürüp yapmıştım havva abla..sende öyle yapabilirsin.beğenirsen daha çok yaparsın beğenmezsen kalır hemde fazla malzeme ziyan olmamış olur..

      Sil
  5. Yaparken ellerin yanmadı mı peki? Ne bileyim kırmızı kırmızı pek bir acı duruyor.:)

    Daha önce hiç yemedim kimchi o yüzden denesem bile tadını tutturup tutturamadığımı anlayamayacağım. Yine de sırf meraktan deneyeceğim en kısa zamanda.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoo ellerim yanmadı rengi güzel oldu ama acısı yoktu..yani yiyene kadar.. :D
      ama soğan, sarımsak, biber kokusu elime yapıştı çıkmak bilmiyor..bunun için bi çaresi olan varsa beri gelsin lütfen.. :D

      + ben oraya tam yazmamışım ama biberden çok hoşlanmıyosanız daha az koyabilirsiniz tercihe bağlı yani..bunun dışında miktarları yarı yarıya düşürürsen ilk deneme için daha iyi olur diye düşünüyorum ben..şimdiden kolay gelsin sana.. :)

      not: yaptığında sonuçları yazarsan çok sevinirim.. ^o^

      Sil
  6. diyorum ki wowwwwwwwwwww!
    aiguuuuuu

    süpperrrr

    en kısa sürede deneyeceğim ama o kısa süre ramazan sonrası malum sıcaklar zaten kavuracak bir de kimçhi eklenmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tarih84.. ^o^

      o konuda haklısın..yedikten sonra su ve şekerli yiyecek tüketimi azıcık daha fazla oluyo.. :D

      Sil
  7. Ellerine sağlık lokumum sonunda doğru tarifi keşfedebildin ahahaha Benim yaptığımın sorunu neydi acaba ona da bir cevap bulabilirsen :D

    Bu sürpriz yazı beni heyecanlandırdı ama tek başıma nasıl yapacağım ben bunu şimdi :( Banada bi kavanoz yollarsın sen şimdi :D

    Ahjummaların en güzeli :D Şaka şaka unni desem yeterlidir :P ellerin dert görmesin üşenmeyip fotoğrafta çektin ya işkilleniyorum bak şimdi :D Kore turpu bulsak tarif aynı mıdır yine acaba o daha lezzetli olur bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın lokumum, olucak inşallah yanii bu seferde acısını çok kaçırmadıysam.. :D

      + hala ''nasıl yapıcam ?''diyosun ya daha da bişi demiyorum..kargodakileri ikna edebilirsem senin için oldukça kokulu planlarım var.. :D ( koku demişken hala elimdeki kokuyu çıkaramadım..bunun için bi güzellik rica ediyorum senden..pls..^o^ )

      ( demette ahjumma dedi zaten akşamdan beri kendime gelemedim.o yüzden dikkat et kendine.. :D )
      turp konusunda haklısın.aslında denemek istediğim oydu ama yok markette pazarda filan.bulduğum an onu yapmak istiyorum..restaurantta ki çook lezzetliydi.. ^o^

      Sil
    2. kuzu Palmolive'in koku giderici sabunu var mikemmel ;)

      Nasıl yapacağım derken evde tek başımayım ya onca şey heba olur diye dedimdi :D Pazarı bir gezeyim bakayım Turplu kimchi benden gelsin olmazsa :P

      Sil
    3. 3-4 salatalıkla yap bebişim.o kadardan bişi olmaz.ama hakkaten bulursan turplusunu da sen dene..yiyipte sende bişi olmadığını görürsem bende denerim.. :D kıskıs

      Sil
    4. Bana beslediğin bu ulvi aşk gözümü karartıyor tansiyonumu yükseltiyor kuzu :D Junki'nin saçlar uzamadı hala ama nedense sen yer yapıyorsun gibi :D

      Sil
  8. Aman da aman kızımızın hamaratlığı da dağları tepeleri aştı.
    Ama yemezler kızım. Kimse senin gelin adaylarının en mülayimi olduğuna falan inanmaz. Boşuna çırpınma ahauhau

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol bebişim de sen şimdi ben gelinin zeki,çevik ve ekşını bol olanını severim diyosun amaa (senin cümlenin altından ben bunu çıkardım.. :D)
      bahar biliyo benim bi pamuk kadar yumuşak,bi kedi kadar da uyumlu, sessiz ,masum ve uysal bi insan olduğumu..
      dimi bahar.. :D

      not: koreden gelen sensin asıl tarifleri senin vermen gerekmiyo mu bebişim? memleketinden orjinal tarifler vereydin süper olurdu..^o^

      Sil
    2. Haklısın lokumum Kedi gibi yumuşak ve patilerinden tırnaklarını çıkarmış bekleyen narin bir yapın olduğunu biliyorum ben :d Güz'ün bu lafını nedense ben üstüme alındım gibi gibi :P

      Sil
    3. Ben lafımı ortaya gorum beğenen alır gider, beğenmeyen bıragır gaçar.
      fndık yavrum ben orada daha ziyade reçeldir, yoğurttur falan o tarz şeyler yapmasını öğrendim XD İstersen vereyim onların tariflerini :D
      Kore'de yemeklik malzemeler çok pahalı, restoranlar ise çok ucuz olduğu için (üniversitenin dibinde oturmanın faydaları) evde hiç yemek yapmıyor, gecenin bir yarıs acıksam bile terliklerimle restorana gidiyordum kkk

      Sil
    4. heyt yavrum benim..güzinimin içindeki ankaralı sonunda dışına çıktı.. :D
      not: hiç üstüme alınmamıştım zaten..^o^

      reçel yoğurt tarifide olur tebi de şimdilik bunlar bi yana, burda senden bi ddukbokki,bi kimbap,bi jabche vs. tarifi bekliyorum yinede ben.. :D kkk

      Sil
  9. Uuuvv.. Hep merak etmiştim bunun tarifini ama netten araştırmayı hep erteliyordum :)
    Baya acılı görünüyor bu, denemek istiyorum ama gözüm korktu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözünüz korkmasın..tarif 1 kg için ama ben 2-3 kg için yaptım bunu.oyüzden çok görünüyo..

      bide acı sevmiyosanız biber kısmını 1 bardak yerine yarım bardak olarak koyabilirsiniz.yada daha az..
      yani herşey sizin ağız tadınıza bağlı.. :)

      Sil
    2. Tamam o halde, bizimkileri alıştırırsam her fırsatta yaparım ben bunu :) Sevmeyeceklerini sanmıyorum doğrusu :)

      Sil
  10. Sogan yerine lahana kullansak olmazmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lahana mı?bilmiyorum ama okuduğum tariflerde soğan hep vazgeçilmez bi malzemeydi.yani mutlaka konulan bişi.soğansız nasıl olur hiçbir fikrim yok o yüzden..
      kokusu yüzünden tercih etmek istemiyosanız eğer o konuda içiniz rahat olsun..fermente olmaya başladıktan sonra yeşil soğanın kokusu ve o yoğun tadı kalmıyo.. :)

      Sil
  11. merhaba yaptığınız kimchi gerçekten çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :) içindeki malzemeler kolay bulunabilir fakat ben içine sirke ve limon koymayı düşünüyorum tam turşu tadını yakalamak için acaba lezzetli olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba beğenmene sevindim..^o^
      lakin düşüncene katıldığımı pek söyleyemem..
      çünkü sirke ve limon koyduğunda o zaman kimchi olmaz ..bildiğin bizim turşulardan olur ve kimchi tadını alamazsın bence.. :)
      ki bi sürü kimchi tarifine baktım inceledim hiçbirinde sirke ve limon yoktu..

      yinede sen bilirsin tabi..denemekten zarar gelmez sanırım.. :)
      değişikliklere her zaman açığız sonuçta.. :D

      Sil
    2. hımm haklısın :) turşu olacak en iyisi direk bu tarifi uygulamak :)

      Sil
    3. :) sen bilirsin..benimki sadece fikirdi..:)
      bu arada yaptıktan sonra deneyimlerini bizimle paylaşırsan çok sevinirim..^o^

      Sil
  12. tarif için teşekkür ederim unni...
    ben yaptım ama yarın yiyeceğim bekletiyorum görünümü çok güzel oldu.Tadını gerçekten merak ediyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim...
      bakalım tadını beğenecek misin ? gerçi bu biraz Türk usulü kimchi idi ama olsun..en azından bir fikrin olur.. .)

      Sil
  13. Sarımsak koymasak olmuyor mu ya ben pek haz etmiyorum sarımsak kokusuna ve kalıcılığına ne yapsakki ama çok güzel gözüküyor teşekkürler tarif ettiğin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim beğenmene ve işe yaramasına sevindim..
      lakin soruna gelirsek eğer asıl tadı sarımsak verdiği için bilemiyorum sarımsaksız olur mu..ama diğer yorumlarda da dediğim gibi bi süre sonra kokusu (soğan gibi) hafifliyo yani bizdeki turşular gibi yoğun bir sarımsak kokusu almıyosunuz..
      ama yinede sen bilirsin..sarımsaksız denediğinde yorumlarını bekliyo olucam.. :)

      Sil
  14. merhaba :)
    uzun süredir sağda solda gördüğüm salatalık kimchisini deneme duygularım en son bu sayfayı okuyunca depreşti! malzemeleri toparlayarak yapmaya giriştim. henüz dün yaptığım için tadına bakmadım umarım becermişimdir.
    sen kendi sonuçlarından memnun kaldın herhalde, tutturdun gibi duruyor :)) ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba..
      tesekkür ederim tadını ben seviyorum..geçen yaz kore restaurantında denediklerimle aynı tada sahipti..sanırım tutturmuşum tadını.. :D tabi bu zamana kadar ziyan ettiğimde oldu ama bu tarif gayet iyi damak tadımıza daha uygun yani..
      inşallah seninkilerin de tadı senin damak tadına uygun olur ve zevkle yiyebilirsin.. :)
      bu arada daha yeni yapmışssın gerçi ama ben yeni hazırlanmış kimchinin de tadını seviyorum..daha henüz yumuşamadığından kıtır kıtır olup, sebzelerin de aromaları birbirine karışmadığından hepsinin tadını ayrı ayrı almak benim cok hoşuma gidiyo şahsen..^o^

      Sil
  15. Bunu yapıp hemen yiyebilirmiyiz yoksa bizim yaptıgımız tursular gibi bekletmemiz gerekiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı tam oturmamış oluyo ama yiyebilirsiniz tabi..ama bekletirsen biraz daha iyi olduğu kesin.

      Sil
  16. Abla teşekkür ederim. Yaptım ve süper oldu ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  17. Abla denedim süper oldu ellerine sağlık ☺

    YanıtlaSil
  18. Abla denedim süper oldu ellerine sağlık ☺

    YanıtlaSil
  19. Abla denedim süper oldu ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar