Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu (BCP Ocak Ayı Projesi)


Adı: Anarchist from Colony | Park Yeol | 박열
Tür: Dram, Romantik, Tarih, Aksiyon, Biyografi
Yönetmen: Lee Joon-Ik
Senaryo: Hwang Seong-Gu
Süresi: 129 Dakika
Yapım Yılı: 2016 - 2017


_____Oyuncu Kadrosu:______________


_____Konusu:______________________

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | YorumuAnarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu

 Japonya sömürüsü halindeki Kore'nin bağımsızlığını savunan Park Yeol 'Heukdohwe' adlı anarşist bir grubun lideridir. Şiirler yazarak yayın yapar ve Korelilerin direnişe katılmasını sağlamaya çalışır. Şiirlerini okuyarak yanına gelen Fumiko ona birliktelik teklif ettiğinde bunu kabul eder. İkili ilişkilerini resmileştirmese de birlikte direniş için yola baş koyarlar. Örgütle planlar yaparak bir yol bulmaya çalışırlar.  

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | YorumuAnarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu

O ve grubu topladıkları bağışlarla  mühimmat almayı planlar. Japonya’nın Veliaht Prensi Hirohito'ya bir suikast düzenleyerek ve ezilen halkının intikamını almayı hedefler. Ancak Japonya'da yaşanan deprem ülkeyi sarsacak, burada yaşayan Koreliler için felaketin başlangıcı olacaktır. 

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu
Film anarşist Koreli 
bir isyancı olan Park Yeol'un hayatını anlatmaktadır. (3 Şubat 1902 - 17 Ocak 1974).

_____Yorumum:____________________

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Anarchist from Colony filmi 2017 yapımı Dram, Tarih, Biyografi türünde. Yönetmenliğini  Lee Joon Ik'ın yaptığı filmin senaryosu Hwang Seong Gu'ya ait. 129 Dakikalık filmin oyuncu kadrosunda Lee Je Hoon,Choi Moon Kyeong ve Kwon Yool gibi isimler yer alıyor.

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu 
2017 37. Kore Film Eleştirmenleri Derneği Ödülleri: Kore Film Eleştirmenleri Derneği Top 10 Ödülü
2017 1. Seul Ödülleri: Büyük Ödül
2017 54. Daejong Film Ödülleri: En İyi Yönetmen Ödülü (Lee Joon-Ik)
2017 54. Daejong Film Ödülleri: En İyi Kostüm Tasarımı Ödülü (Shim Hyun-Seob)
2017 54. Daejong Film Ödülleri: En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü (Lee Jae-Sung)

Birçok ödülü kucaklayan yapım Japon istilası döneminde yaşanan olayları sözsel olarak anıyor. Bu dönemde Japon topraklarında çalışan Korelilerin katledilişine de yer veriyor.

Anarchist From Colony Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Ancak...

Devrimci, direnişçi ne olduğunu bilmedikleri için mi yoksa sinekten yağ çıkarmayı çok iyi bildikleri için mi bilemiyorum oldukça vasıfsız bir adamdan bir kurtuluş kahramanı çıkarmışlar resmen. Adam vizyonsuz bir şair, kadın küçük yaşlarda istismar edilmiş bir deli ve yaptıkları hiçbir şey yok. Dünya onları izlerken bile iki deli gibi davranıp teatral bir gösteri sunmanın ötesine geçmiyorlar. Binlerce Korelinin katledildiği belgelenecekken bunlar kıyafet giyeceğiz de imparatora denk sayılacağız diye zırvalıyorlar. Bakınız yıl 2023 bugün bile adama hadi ulen derler. Kaldı ki o yıllarda bunları söyleyip saygı bekliyorlar. Garip şekilde film olunca sevdim ancak gerçek bir olayın filme aktarılması durumunda bu duruma anca hadi len oradan derim. Biz ne devrimciler yitirdik güzelim sizinkiler gül bahçesi diye gezilir buralarda.


Lee Jehoon beyler iyi performans göstermiş bu arada filmin tek iyi yanı bile olabilir bence :3  


 _____Tanıtım Videosu:_______________



Yorumlar

  1. Filmi daha önce görmedim. Başrol bana bir yerden tanıdık geliyor meğer Taxi Driver da oynayan çocukmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lee Je Hoon izlemeyi sevdiğim aktörlerden diğer işlerine de bakabilirsin.

      Sil
  2. Kore, japonya arasindaki iliskilere dair çok pek bir sey bilmiyorum. Ilgimi cekti hikaye. Tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih boyunca Japonlar istila edip durmuşlar Kore topraklarını onlar durunca da Çin gelmiş zaten esaret ikinci adları gibi zavallıların bu filmde de Japonların Kore halkını küçümseyişi ve sömürüyü doğallaştırması üzerinden bir direniş hikayesi

      Sil
  3. dizi olsa izlemezdim bu konuyu ama film olabiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi işleyecek kadar bir hikaye yok zaten iki kaçığın direnişçilik oyunu gibi :3 Türkiye'de öğlen haberinde yer bulamazlar fjgngnngdfmsfndn

      Sil
  4. İsmini duydum filmin ancak içeriğini bilmiyordum. İlgimi çekti, izleyeceğim ben de ✌️

    YanıtlaSil
  5. Afişi ne güzelmiş :) Konu olarak Koreliler için önemli tabii ama beni çok sarmadı sanırım. Yazı keyifliydi ama, özellikle sonlarda çok eğlendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreliler istila altında kaldıkları yılları anlatmayı ayrı bir görev gibi düşünüyorlar bence. Çok iyi yapımlarda vasat yapımlarda var bu gibi onlarca hikayede

      Sil
  6. Bşarol oyuncu yeni yapılan bir ödül töreninde konuşma yapmış sanırım. Türkiye için yardım etmelerini istemiş. Herkes övüyordu. Ben de bcp ocak için bu filmi seçtim. Siz daha da ayrıntılı yazmışsınız. Ellerinize sağlık. Oyunculuklar gerçekten çok iyiydi. Özellikle başrol erkeğin her rolünde tarzını da değiştirebilmesi benim çok hoşuma gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, özel olarak ülkemizdeki durumdan bahsetmesi benimde takdirimi kazandı. Yeri kalbimizde her zaman ayrı

      Sil
  7. başta bir kahramanlık hikayesi sandım ama sondaki yorumunu okuyunca güldüm baya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korelilere göre Battal Gazi olabilir hfkjsfhsjfkdh

      Sil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar